مقالات

راهنمای نصب انشعابات فاضلاب ابنیه - نشریه شماره 382

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور  ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
  فایلهای مرتبط
راهنمای نصب انشعابات فاضلاب ابنیه - نشریه شماره 382
راهنمای نصب انشعابات فاضلاب ابنیه - نشریه شماره 382 تاسیسات شهری از جمله از جمله تاسیسات زیر بنایی در مناطق شهری و روستایی است ، که علاوه بر ایفای نقش اساسی در در دستیابی به توسعه پایدار ، ارتقاع سطح بهداشت عمومی و حفاظت محیط زیست با جلوگیری از آلودگی منابع آب های سطحی و زیر زمینی و خاک می تواند ضمن فراهم ساختن امکان استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده ، علاوه بر کمبود آب ، منافع اقتصادی قابل توجه ای نیز به دنبال داشته باشد . اجزا اصلی سامانه فاضلاب یک اجتماع شامل شبکه جمع آوری ، خطوط انتقال ، تصفیه خانه ، و ایستگاه های تلمبه بالابر فاضلاب می باشد .
شبکه های فاضلاب به منظور انواع فاضلاب های تولیدی در محدوده تحت پوشش آن اعمم از فاضلاب خانگی ، فاضلاب امکان عمومی و تجاری ، فاضلاب های صنعتی طبق طبق ظوابط و استاندارد های تعیین شده و رواناب ها بر اساس مبانی و معیار های طراحی و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب و در نهایت به محل دفع ساخته می شود .


رواناب ها بصورت مجزا و یا مشترک بسته به شرایط محلی با سایر فاضلاب های شهری و روستایی جمع آوری می شود ، علاوه بر این برای جمع آوری فاضلاب می توان از شبکه های متعارف و یا غیر متعارف ( جایگزین ) بهره گرفت . شبکه متعارف عمدتا برای جوامع شهری و شبکه های غیر متعارف که شامل شبکه جمع آوری متعارف ساده ساده شده ، شبکه جمع آوری ثقلی با قطر کوچک ، شبکه تحت فشار ، و شبکه تحت خلا می باشد . و نیز برای جوامع کوچک و مناطق روستایی مناطق خاصی از شهر های بزرگ کاربرد دارد .

آخرین مقالات