مقالات

نمایش خطوط لوله و کلیه تاسیسات زیر زمینی با استفاده از تلفن همراه

آزیموت نگار  ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
نمایش خطوط لوله و کلیه تاسیسات زیر زمینی با استفاده از تلفن همراه
واقعیت افزوده (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده های GPS می باشد ایجاد می شود.
یافتن خطوط لوله و تاسیسات زیر زمینی یکی از دغدغه های اصلی شرکت آب و فاضلاب بوده است و برای آن هزینه بسییاری پرداخت میگردد . همچنین در حوزه امور مشترکین، مشخص نمودن انشعابات غیر مجاز بسیار حایز اهمیت بوده و با اجرایی شدن آن، هزینه بسیار زیادی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

در این راستا شرکت آزیموت نگار با ایجاد یک فناوری توانست این مشیکلات را برطرف نماید و به کمک این فناوری علاوه بر نمایش
اطلاعات، در تکمیل و تدقیق آن تسیریع ببخشید.کاربری این فناوری بسییار آسان بوده و تنها کافیست مامورین امداد، تلفن همراه خود را به سمت خیابان مورد نظر نگه داشته و در دوربین تلفن همراه خود تمام خطوط لوله و تاسیسات را به همراه اطلاعات توصیییفی آنها (از جمله قطر، جنس و ...) مشاهده نماید.

همچنین مامورین قرائت نیز با قرار دادن تلفن همراه خود به سمت بلوکهای ساختمانی قادر خواهد بود علاوه بر اطلاعات مشترک ( از جمله نام مشترک، تعداد واحد، کاربری و ...)  از مجاز یا عدم مجاز بودن انشعابات ساختمان اطلاع حاصل نمایند. به همین روش این فناوری برای نمایش میزان بدهی مشییترکین برای وصول مطالبات، نمایش خطوط لوله فاضلاب در حوزه فاضییلاب، و نمایش خطوط لوله انتقال و حریم این خطوط در حوزه تامین و تصفیه آب قابل استفاده میباشد.


آخرین مقالات