آخرین مقالات

سدهای شمیل و نیان هرمزگان تا 20 روز آینده خشک می‌شوند

سدهای شمیل و نیان هرمزگان تا 20 روز آینده خشک می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از خشک شدن کامل دو سد شمیل و نیان طی 20 روز آینده خبر داد و گفت: در سال آبی جاری تقریباً هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سال‌های قبل است.
🔵به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ ملایی با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی‌های این استان نسبت به سال گذشته، گفت: سدهای استان هرمزگان که عمده منابع تأمین کننده آب شرب و همچنین بخشی از آب کشاورزی استان از طریق آن‌ها تأمین می‌شود در سال جاری با 100 درصد کاهش روان‌آب روبرو بوده‌اند.

🔵مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: تاکنون تقریباً هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سال‌های قبل است.
🔵ملایی با اشاره به وضعیت سدهای استان هرمزگان گفت: آب سد استقلال در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود رسیده و طی روزهای آتی وارد حجم مرده می‌شود و انتقال 20 درصدی آب شرب بندرعباس به 10 درصد کاهش می‌یابد.

🔵وی تصریح کرد: آب سد نیان به صورت کامل خشک شده است و هیچ آبی در مخزن این سد وجود ندارد و همچنین پیش‌بینی می‌شود سد شمیل که در حال حاضر کمتر از پنج میلیون مترمکعب آب دارد نیز طی 20 روز آینده خشک شود و عملاً ما این دو سد را از لحاظ منابع آب‌های سطحی به صورت کامل از دست خواهیم داد.

🔵مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق منابع آبی دو سد شمیل – نیان تأمین می‌شد، گفت: در حال حاضر نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر از طریق منابع آبی سدهای شمیل و نیان تأمین می‌شود.

🔵ملایی تصریح کرد: نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای اطراف با جمعیت حدود 700 هزار نفر، دو هزار و 100 لیتربر ثانیه می‌باشد.
۹ مرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۴۲
تعداد بازدید : ۸۹۸
کد خبر : ۱۱۴
کلیدواژه ها: سد شمیل,سد نیان,شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان,سد استقلال,