آخرین مقالات

ممنوعیت آبیاری چمن در تمامی فضاهای سبز دستگاه‌های دولتی

کارگروه ملی سازگاری با کم آبی
چهار مصوبه جدید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی؛ ممنوعیت آبیاری چمن در تمامی فضاهای سبز دستگاه‌های دولتی/ کاهش 30 درصدی آب مصرفی فضای سبز نسبت به سال گذشته/ آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع شد
🔸دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با تاکید بر اینکه براساس مصوبات جدید این کارگروه آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع شده است، گفت: در این مصوبات سازوکار تشویقی برای شهرداری‌هایی که حفاظت و ارتقای فضای سبز شهرها را همزمان با کاهش مصرف آب پیاده سازی نمایند پیش بینی شده است.

🔹بنفشه زهرایی، دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی از چهار مصوبه جدید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی سخن به میان آورد و افزود: در زمینه تغییر روش‌های آبیاری و الگوی فضای سبز شهری، ابتدا فعالیت را از خود دستگاه‌های دولتی آغاز کرده‌ایم و براساس آن استانداری‌ها موظف شده‌اند ممنوعیت آبیاری چمن در تمامی فضاهای سبز متعلق به دستگاه‌های دولتی و ادارات را ابلاغ کنند.

🔹دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی خاطرنشان کرد: همچنین این دستگاه‌ها موظف خواهند بود شیوه های آبیاری نوین برای سایر فضاهای سبز را با هدف کاهش مصرف آب به کار ببرند .

🔹وی اضافه کرد: این تنها نقطه آغاز است و شهرداری‌ها به عنوان متولیان فضای سبز شهری موظف شده‌اند در مدت دو ماه برنامه عملیاتی خود را در خصوص کاهش 30 درصدی آب مصرفی فضای سبز و خدمات شهری نسبت به سال گذشته ارائه نمایند.

🔹زهرایی از ممنوعیت سه الگوی نامناسب در مصرف خبر داد و افزود: آبیاری فضای سبز در بین ساعات 9 تا 17 ، آبیاری نادرست فضای سبز به نوعی که آب روی آسفالت جاری شود و شست‌وشوی خیابان و پیاده‌رو با آب شرب سه روش غلط و نامناسب مصرف آب در فضاهای سبز شهری است که از این پس ممنوع شده و شهرداری‌ها موظف به خودداری از آن‌ها شده‌اند.

🔹دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی همچنین از تدوین سازوکار تشویقی برای شهرداری‌هایی که حفاظت و ارتقای فضای سبز شهرها را همزمان با کاهش مصرف آب اجرا کنند خبرداد
۹ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۲۷
پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو |
تعداد بازدید : ۱,۷۳۱
کد خبر : ۱۱۷
کلیدواژه ها: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی,ممنوعیت آبیاری چمن,فضای سبز,