آخرین مقالات

شمارش معکوس برای بهره برداری از نخستین شبکه فاضلاب شهری پایتخت

بهره برداری از نخستین شبکه فاضلاب شهری پایتخت
شهردار منطقه چهار تهران از اجرای مراحل پایانی ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این منطقه خبر داد و گفت: برای نخستین بار، یک منطقه در پایتخت به شبکه فاضلاب شهری متصل شد و بخش مهمی از معضلات زیست محیطی آن برطرف می شود.
 به گزارش امتیاز؛ «سید علیرضا حسینی» با اشاره به اینکه تا کنون 805 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در منطقه چهار اجرا شده است افزود: شبکه فاضلاب شهری از سال 1383 در منطقه چهار به عنوان اولین منطقه آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت 90درصدی در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی با اشاره به مشارکت جدی شهرداری این منطقه و اداره فاضلاب شهر تهران در پیشرو هرچه سریعتر شبکه فاضلاب تاکید کرد: تکمیل این شبکه، اتفاقی مهم در حوزه محیط زیست و سلامت محسوب می شود و اکنون شمارش معکوس بهره برداری ازآن درشمال شرق پایتخت آغاز شده است.

شهردار منطقه چهار تهران تاکید کرد: کمتر از 14 کیلومتر دیگر از مسیر احداث شبکه فاضلاب دراین منطقه باقی مانده که طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح قمر بنی هاشم  به طول 10کیلومتر با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب مصرفی شهر تهران اظهار داشت: این پروژه نیز از سوی شرکت آب تهران و بامشارکت و همراهی شهرداری منطقه چهار اجرا شده و تامین مناسب آب شرب شهری به ویژه زمان رخدادهای غیر مترقبه شبکه آبرسانی پایتخت را دنبال می کند.

به گفته حسینی، این طرح در بزرگراه  شهید بابایی به طول 2 هزار و 800 متر اجرایی شده ، در بزرگراه شهید زین الدین و خیابان اتحاد جمعا به طول 2 هزار و 800 متر ، خیابان دماوند به طول 3 هزار متر  و در خیابان استخر به طول 1400 متر عملیاتی شده است.وی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سرانه بهداشتی محله حکیمیه ، شبکه آبرسانی در کندرو جنوبی بزرگراه شهید بابایی حد فاصل شهرک شهید بهشتی و  شهرک زمزم بزودی آغاز می شود.
۹ مرداد ۱۳۹۷ ۲۲:۱۱
روزنامه امتیاز |
تعداد بازدید : ۹۳۷
کد خبر : ۱۲۲
کلیدواژه ها: شهردار منطقه چهار تهران,شبکه فاضلاب شهری,شبکه فاضلاب,اداره فاضلاب شهر تهران,سید علیرضا حسینی,شهردار منطقه چهار تهران