آخرین مقالات

برنامه تصفیه فاضلاب کشورهای پیشرفته بومی‌سازی می‌شود

بومی سازی تصفیه فاضلاب,
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از طرح «رصد فناوری‌های تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته و تدوین درخت فناوری مربوطه مبتنی بر شناسایی، بومی سازی برنامه و به‌کارگیری آن» حمایت کرد.
این حمایت به‌منظور دستیابی به اهدافی چون رصد فناوریهای تصفیه فاضلاب در سطح کشورهای پیشرفته جهان و تدوین درخت فناوری، امکان پذیری استفاده از این فناوری‌ها در سطح کشور با توجه به دانش بومی و زیرساخت‌های موجود است.

این اهداف درنهایت انتخاب بهترین روش جهت تصفیه فاضلاب و بازیافت آب در سه حوزه مصرف شهری، صنعتی و کشاورزی را میسر می‌سازد. با توجه به اهمیت مقوله بازیافت آب در برنامه توسعه پایدار سازمان ملل و نگاه ویژه‌ای که در اسناد بالادستی  کشور به این مقوله مهم شده است.

نظر به بحران کنونی در حوزه تأمین منابع آب،  بومی سازی فناوری‌های تصفیه و استفاده از منابع آبی نامتعارف به ویژه پساب‌ها، راه‌حلی مؤثر و سازنده  جهت تأمین آب مصرفی به خصوص در بخش صنایع به شمار می‌آید.

به همین منظور از طرح «رصد فناوری‌های تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته و تدوین درخت فناوری مربوطه مبتنی بر شناسایی، بومی سازی برنامه و به‌کارگیری آن»توسط ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی حمایت شد.
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۳۹
مهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۹۲
کد خبر : ۱۳۸
کلیدواژه ها: برنامه تصفیه فاضلاب کشورهای پیشرفته بومی‌سازی می‌شود,بومی سازی تصفیه فاضلاب,