آخرین مقالات

تونل فاضلاب‌رو غرب تهران به نیمه راه رسید

تونل بزرگ فاضلاب‌رو غرب تهران
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران از پیشرفت 46درصدی عملیات اجرایی تونل بزرگ فاضلاب‌رو غرب تهران خبر داد. مسعود رضا ثامنی در این باره گفت: در این پروژه ماهانه به‌طور متوسط 300 متر تونل با قطر داخلی سه متر به روش مکانیزه احداث می‌شود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
او افزود: این پروژه به‌رغم مشکلات موجود، طبق برنامه زمان‌بندی با سرعت مطلوب در حال پیشرفت است و در روزهای اخیر نیز با نصب « کالیفرنیا سوئیچ» در کیلومتر دوم تونل، سرعت عملیات اجرایی افزایش یافته است.
ثامنی خاطرنشان کرد: با نصب سوزن‌های ویژه امکان عبور هم‌زمان دو لوکوموتیو در تونل فراهم شده که این امر سرعت فرایند سگمنت گذاری (نصب قطعات بتنی پیش‌ساخته) در مقطع تونل و پیشرفت کار را تسریع کرده است.
این تونل که بخش عمده فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران را به تصفیه‌خانه غرب انتقال خواهد داد، 10.8 کیلومتر است که 9.6 کیلومتر آن به روش حفاری و سگمنت‌گذاری کاملا مکانیزه با استفاده از دستگاه TBM در حال اجراست و 1200 متر از کل مسیر نیز به صورت کانال ورودی تا تصفیه‌خانه غرب اجرا شده است.
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۵
شرکت فاضلاب تهران |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۸
کد خبر : ۱۴۲
کلیدواژه ها: خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران,مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران,تونل بزرگ فاضلاب‌رو غرب تهران,مسعود رضا ثامنیکالیفرنیا سوئیچ, تصفیه‌خانه غرب,