آخرین مقالات

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران : کم‌یاب‌ترین کالا در ایران بی‌ بهاترین کالاست

کم‌یاب‌ترین کالا در ایران بی‌ بهاترین کالاست
یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت 1000 تومان تهیه می‌کنند و این در حالی است که به عنوان مثال آبی که از سد لار در تصفیه‌خانه پنجم تهران تصفیه می‌شود و از باکیفیت‌ترین آب‌های جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کم‌یاب‌ترین و بی‌بهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شست‌وشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما می‌شود.
محمدرضا بختیاری با بیان این‌که «واقعی‌سازی بهای آب یکی از محورهای مدیریت تقاضا و نهادینه‌سازی رفتار درست در مصرف آب است» ادامه داد: یک بطری آب نیم لیتری را در تهران با قیمت 1000 تومان تهیه می‌کنند و این در حالی است که به عنوان مثال آبی که از سد لار در تصفیه‌خانه پنجم تهران تصفیه می‌شود و از باکیفیت‌ترین آب‌های جهان است، لیتری شش ریال به مشترکان تحویل می‌شود.


بختیاری با اشاره به تنگناهای مالی این شرکت گفت: در غرب تهران تونلی از سد کرج به سمت تصفیه‌خانه شماره 6 تهران احداث و تصفیه‌خانه‌ای نیز در شمال غرب تهران ساخته شده است که 1000 میلیارد تومان ارزش روز این تصفیه‌خانه است و اکنون فقط به 150 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن نیاز است، اما چون این اعتبار فراهم نشده، حدود شش سال است که این تصفیه‌خانه بدون استفاده مانده است و این امر باعث شده است 1000 میلیارد تومان سرمایه، بدون استفاده بماند و مستهلک شود.


به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، میانگین بارش در کشور 250 میلی‌متر بوده که در 10 سال اخیر به 205 میلی‌متر در سال کاهش یافته است و در سال آبی امسال نیز تاکنون 160 میلی‌متر بارش گزارش شده است.
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۱۹
شرکت آب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۰
کد خبر : ۱۶۲
کلیدواژه ها: ​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران,محمدرضا بختیاری,تصفیه‌خانه پنجم تهران,سد لار