آخرین مقالات

جداسازی آب شرب و غیرشرب در تهران منطقی نیست

جداسازی آب شرب و غیرشرب در تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به هیچ عنوان جداسازی آب شرب و غیرشرب در تهران منطقی به نظر نمی‌رسد.
محمدرضا بختیاری افزود: حدود ۷۰ درصد آب تهران از طریق آب‌های سطحی و ۳۰ درصد دیگر از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و کیفیت این آب بالاست لذا ضرورتی برای تفکیک آن وجود ندارد.
او تاکید کرد: در کشورهای اروپایی به دلیل پایین‌بودن کیفیت به تفکیک آب اقدام کرده‌اند در حالی که در تهران آب بی‌کیفیت وجود ندارد که برای برطرف‌شدن آن به تفکیک تصمیم بگیریم.
بختیاری با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آب موجود در کشور صرف کشاورزی و حدود شش درصد به عنوان آب شرب استفاده می‌ّشود افزود: جمعیت موجود در تهران نسبت به وسعتی که دارد بسیار زیاد است بنابراین آمار ارائه‌شده در مورد تهران صدق نمی‌کند و حدود ۳۵ درصد از آب موجود در تهران برای شرب استفاده می‌شود که این امر باعث شده است صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در تهران بسیار مهم تلقی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین موضوع هدررفت آب را مهم خواند و گفت: در هفت سال گذشته میزان هدررفت آب در تهران با کاهش هفت‌درصدی همراه بوده و از ۳۰ درصد به ۲۳ درصد رسیده است.
بختیاری میزان هدررفت واقعی شبکه آبی تهران را حدود ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: میزان ۲۳ درصدی که به عنوان میزان هدررفت آب اعلام شده است تنها مختص به هدررفت آب نیست بلکه بخشی از آن مربوط به استفاده غیرمجاز و بخشی دیگر خطای کنتور است.
او ادامه داد: هر یک درصد از میزان هدررفت آب در تهران ۴۰۰ میلیارد تومان برای شرکت آب و فاضلاب هزینه دارد.
بختیاری با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب از آب تهران صرف فعالیت ساختمان‌سازی می‌شود، گفت: به دنبال افزایش هزینه استفاده از آب در ساخت و سازها هستیم و اخیرا عمده آب مورد استفاده برای ساخت و ساز از طریق تانکر تامین می‌شود.
او افزود: برای تامین آب ساخت و سازها به ازای هر مترمکعب حدود ۵۰۰۰ تومان دریافت می‌کنیم تا از این طریق در این حوزه کمتر تمایل به استفاده از آب شرب کمتر شود.
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۲۴
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۵۰۷
کد خبر : ۲۱۶
کلیدواژه ها: جداسازی آب شرب و غیرشرب,جداسازی آب شرب و غیرشرب در تهران