آخرین مقالات

ربات کاشف نشتی آب در لوله‌ها تولید شد

ربات کاشف نشتی آب در لوله‌ها تولید شد
محققان موفق به تولید رباتی شده اند که می تواند در لوله های آب حرکت کند و با شناسایی موارد نشتی از لوله ها جلوی اسراف و هدر رفتن آب تصفیه شده را بگیرد.
خبرگزاری مهر: محققان موفق به تولید رباتی شده اند که می تواند در لوله های آب حرکت کند و با شناسایی موارد نشتی از لوله ها جلوی اسراف و هدر رفتن آب تصفیه شده را بگیرد.

هر روز در حدود ۲۰ درصد از آب تصفیه شده و قابل آشامیدن جهان در لوله های آب آسیب دیده و دارای نشتی به هدر می روند.

ربات کاشف نشتی آب در لوله‌ها تولید شد

بر اساس بررسی های جامعه مهندسان عمران آمریکا این میزان آب تنها در آمریکا معادل با بیش از ۲۲ میلیون لیتر آب است که می تواند میلیون ها انسان تشنه را سیراب کند. ربات ها برای حل این مشکل نیز ارتقا یافته اند، زیرا فناوری های فعلی شناسایی لوله های شکسته و آسیب دیده دارای نقاط ضعف فراوانی هستند و در بسیاری از موارد لوله های انتقال آب دارای نشتی شناسایی نمی شوند.

ربات جدیدی که توسط محققان دانشگاه ام آی تی تولید شده می تواند با عبور از داخل لوله های آب موارد نشت از آنها را قبل از آنکه به یک بحران بزرگ شوند، شناسایی کند.

برای استفاده از ربات یادشده که Lighthouse نام دارد، تنها باید آن را در داخل لوله آب قرار داد. ربات مذکور با بررسی شدت نیروی مکش حاصل از نشت آب از لوله سوراخ شده، جزئیات مربوط به موقعیت مکانی آن را به اطلاع اپراتور می رساند. سپس می توان ربات را از لوله خارج کرد و نقشه محل نشت آب را از طریق آن به دست آورد. گفتنی است که تولید این ربات حاصل شش سال کار و فعالیت بوده است.


۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۸:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۲۹۳
کد خبر : ۲۱۷