آخرین مقالات

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری اصفهان:

ورود دستگاه قضایی به مسئله آب در دستور کار قرار گرفت

ورود دستگاه قضایی به مسئله آب
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به بحرانی بودن شرایط آبی کشور، ورود دستگاه قضایی به مسئله آب در دستور کار قرار گرفت.
محمد رضا قنبری پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه اجرای طرح ارتقای توانمندی نظارت و بازرسی در صیانت از منابع آب اظهار داشت: با توجه به شرایط امنیتی و بحرانی شدن شرایط آبی کشور، قوه قضاییه ورود به موضوع آب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: در همین راستا به طور خاص اداره پیشگیری از وقوع جرم با دیدگاه امنیتی و انتظامی مسئله آب را پیگیری می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اصفهان  گفت: قوانین متعددی در حوزه آب به تصویب رسیده است که از آن جمله می توان به برنامه ششم توسعه توزیع عادلانه آب، تعزیرات آب، ملی شدن آب، افزایش بهره وری، تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه بهره برداری، آیین نامه‌های اجرائی، قانون توسعه بهینه سازی آب شرب و بحث مفاد کیفری اشاره کرد.

وی گفت: دستگاه قضا با مجموعه قوانین فوق به عنوان بازوی قوی قانونی در کنار دستگاه های اجرائی پتانسیل کمک به دستگاه های عامل در جلوگیری از تخلفات و صیانت از منابع آبی کشور را دارد.

قنبری گفت: دستگاه قضا همچنین با همکاری تمام دستگاه ها به ویژه آب منطقه ای اصفهان که تاکنون در این مهم نقش اساسی ایفا کرده آمادگی صدور احکام قضائی را دارد.
۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۰
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۱
کد خبر : ۲۳۰
کلیدواژه ها: ورود دستگاه قضایی به مسئله آب