آخرین مقالات

سامانه نظارت هوشمند بر شبکه‌های توزیع آب راه‌اندازی می‌شود

سامانه نظارت هوشمند بر شبکه‌های توزیع آب
شرکت آب وفاضلاب منطقه یک تهران سامانه هوشمند نظارت بر شبکه‌های توزیع آب راه‌اندازی می‌کند.
مدیر دفتر نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب آبفای منطقه یک با بیان این خبر گفت: پیش از این، سامانه هوشمند نگه‌داری شبکه‌های فاضلاب در آبفای منطقه یک راه‌اندازی شده بود که آثار مثبتی داشت و شرکت را به سوی پیاده‌سازی این سامانه در بخش آب نیز سوق داد.

علی عندلیب افزود: در مرحله نخست پیاده‌سازی این سامانه ۱۳هزار برچسب الکترونیک روی انواع شیرآلات نصب می‌شود که تاکنون نصب ۹۰۰۰ برچسب پایان یافته است.

او درباره روش کار و ویژگی‌های این سامانه اظهار داشت: این سامانه یک ساختار مبتنی بر نرم‌افزار است و همکاران بازدید و مانور در نوبت نخست، اطلاعات شیر را به برچسب‌ها می‌دهند و توسط کد PM تعریف‌شده در سامانه ثبت می‌کنند. در دفعات بعدی پس از قرائت کد PM تمام اطلاعات شیر را برای اپراتور در صفحه نمایش دستگاه نشان می‌دهد و امکان تغییراطلاعات برای اپراتور میسر است. دستگاه به صورت آنلاین و آفلاین قابلیت کار دارد و سامانه در اجرای فرایند مدیریت دارایی‌های فیزیکی بسیار کاربرد دارد.

عندلیب با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارت بر عملیات نگه‌داشت شبکه توزیع یکی از راه‌کارهای موثر برای کاهش هزینه‌هاست، افزود: این سامانه که بر پایه نقشه‌های GIS طرح‌ریزی شده است، می‌تواند نیازهای نظارتی شرکت را برطرف کند و علاوه بر این، نه تنها سرعت انتقال اطلاعات از سطح گروه‌های عملیاتی به سطح مدیران را تسهیل می‌کند، بلکه برنامه‌ریزی برای نگه‌داشت مناسب شبکه‌ها را نیز سرعت می‌بخشد.
۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۵
کد خبر : ۲۳۲
کلیدواژه ها: مدیر دفتر نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب,آبفای منطقه یک,سامانه هوشمند نگه‌داری شبکه‌های فاضلاب,علی عندلیب,کد PM,سطح گروه‌های عملیاتی