آخرین مقالات

امکان تامین آب دو میلیون نفر تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی

امکان تامین آب دو میلیون نفر تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سالانه در استان تهران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب به مصرف می‌رسد که با تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی شهروندان امکان تامین آب مورد نیاز حدود دو میلیون نفر فراهم می‌شود.


محمدرضا بختیاری در همایش ائمه جماعات و مسئولان امور فرهنگی شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: کاهش بارندگی‌ها، تغییر اقلیم، افزایش دمای هوا، افزایش جمعیت و وجود بدمصرفی کشور را به سمتی می‌برد که اگر به آن توجه نکنیم خسارت‌های زیادی را باید متقبل شویم.

او با تاکید بر این‌که تابستان امسال، تابستانی بسیار سخت برای تامین آب شهروندان بود تصریح کرد: کمبود منابع آب، افزایش دما و قطع برق سختی تامین آب را مضاعف می‌کرد اما با فضل الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران از این شرایط بسیار سخت عبور کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه میزان مصرف آب در ایران با سایر کشورها گفت: کانادا ۷۰ درصد آب شیرین جهان را در اختیار دارد اما سرانه مصرف در این کشور به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر و در کشور ما ۲۵۰ لیتر است؛ در حالی که میزان بارندگی در کانادا ۱۵۰۰ میلی‌متر و در ایران ۲۵۰ میلی‌متر است.

بختیاری با تاکید بر این‌که «نمی‌گوییم مردم برای شرب یا استحمام آب مصرف نکنند» تاکید کرد: متاسفانه به‌رغم هشدارها برخی مردم حیاط و خودرو خود را با آب شهری می‌شویند که اگر چنین مصارف غیرضروری حذف شود سرانه مصرف آب به سمت سرانه منطقی حرکت می‌کند، چراکه مصارف شرب و استحمام شهروندان مصارف محدود و مشخص است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به نقش پررنگ روحانیون در گسترش فرهنگ مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی گفت: بخشی از جامعه نسبت به موضوع آب هوشیار شده‌اند اما بخش زیادی هم‌چنان در غفلت به سر می‌برند که ائمه جماعات و روحانیون می‌توانند نسبت به آگاه‌سازی جامعه به‌ویژه در ایام محرم اقدام کنند
۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۸۶۹
کد خبر : ۲۳۳
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران,تامین آب دو میلیون نفر,محمدرضا بختیاری,شرکت‌های آب منطقه‌ای,آب و فاضلاب استان تهران,همایش ائمه جماعات و مسئولان امور فرهنگی شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است