آخرین مقالات

300 مورد سرقت آب از شبکه انتقال آبفار مراغه شناسایی شد

سرقت آب از شبکه انتقال
مدیر آب و فاضلاب روستایی مراغه با اشاره به نگهداری بیش از 390 کیلومتر شبکه آبرسانی در روستاهای این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 300 مورد سرقت آب از این شبکه شناسایی شده است.
مسعود بذرافشان روز سه شنبه در نشست خبری افزود: 250 پرونده برای این تخلفات تشکیل شده که برخی از آنها جریمه شده و ساماندهی شده اند.
وی هدررفت آب در شبکه انتقال آب روستایی را 40 درصد اعلام کرد و گفت: بخشی از این هدر رفت آب به دلیل فرسوده بودن تجهیزات و بخشی نیز به دلیل سرقت آب از شبکه است.

بذرافشان اظهار داشت: سالانه 3.5 میلیون مترمکعب آب شرب بهداشتی در مجتمع های آبرسانی برای بهره مندی روستاهای این شهرستان تولید و توزیع می شود.
وی با بیان اینکه ساخت و سازهای روستایی منوط به اخذ مجوز از آب روستایی است گفت: بر این اساس ساخت مسکن روستایی با استعلام از آب و فاضلاب روستایی ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به طرح های توسعه شبکه آب روستایی افزود: در سال گذشته 15 روستا به شبکه آب روستایی پیوستند و امسال نیز 14 روستا به این شبکه متصل می شوند.
بذرافشان به کمبود آب در برخی نقاط روستایی اشاره کرد و گفت: در تابستان گذشته آب شرب بهداشتی 10 روستا از طریق تانکر آب تامین شد.
وی هشدار داد: با روند فعلی برداشت های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی، این منابع حیاتی در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شاخص بهره مندی روستاهای مراغه از آب شرب بهداشتی 88.35 درصد است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۵۲
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۴۰۰
کد خبر : ۲۷۴
کلیدواژه ها: سرقت آب از شبکه انتقال