آخرین مقالات

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی به عنوان مدیرعامل جدید آبفای مشهد معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت آبفای مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تامین آب شرب استان خراسان رضوی را از دغدغه های مجموعه وزارت نیرو اعلام کرد.
حمیدرضا جانباز در مراسم تکریم از حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی و معرفی وی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آبفای مشهد با اشاره به تفکیک مدیریت شرکت های آبفای مراکز استان های خراسان رضوی ، خوزستان و فارس ، از خراسان رضوی به عنوان کم مشکل ترین استان در مقایسه با دو استان دیگر نام برد و از اقدامات انجام شده در بخش های آب و فاضلاب خراسان رضوی و شهر مشهد طی چند سال گذشته به ویژه دولت تدبیر و امید و گذر موفق از تابستان گذشته با وجود کمبود و تنش آب قدردانی کرد.
وی سپس تغییر اقلیم در فلات و شمال شرق کشور را جدی دانست که منجر به کاهش نزولات و ادامه پدیده خشکسالی شده است.


به گفته وی سازگاری با کم آبی در دنیا جایگزین مقابله با خشکسالی شده است وما نیز بایستی خود را با کم آبی سازگار کنیم لذا برای تامین آب شرب شهر مشهد و استان خراسان رضوی ، برنامه های بلندمدتی که از قبل نیز طراحی شده لازم است هر چه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد ، از جمله برنامه سازگاری با کم آبی که به تائید استانداری رسیده و قرار است در سطح کلان بررسی و سپس در قالب بسته های اجرایی مختلف عملیاتی شود.


وی در همین رابطه آمادگی شرکت مهندسی  برای شروع یک حرکت منطبق با برش های کوتاه و میان مدت در کنار اجرای پروژه های بلند مدت تامین آب در این استان را اعلام کرد و با تاکید بر توجه جدی به مدیریت پساب و باز چرخانی فاضلاب اظهار داشت:موضوع پساب به عنوان یک سیستم باید از درب منازل تا زمان بازچرخانی ، دارای یک مدل اقتصادی تعریف شده سه "وجه برد" باشد که شرکت های آب منطقه ای و آبفای استان و آبفای مشهد از آن بهره مند شوند.
جانباز در ادامه دلایل جابجایی مدیران شرکت های آبفای استان و شهر مشهد را بیان کرد و با اشاره به تغییرات مدیریتی در سطح معاونین واعضای هیئت مدیره شرکت مهندسی افزود:پس از بررسی رزومه افراد در نهایت مهندس علی رضا طباطبائی مدیرعامل شرکت آبفای مشهد برای تصدی پست  مدیر کلی دفترآب حوزه بهره برداری انتخاب شد.
وی گفت: به تشخیص هیئت مدیره شرکت مهندسی نیز مهندس حسین اسماعیلیان مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی به واسطه برخورداری از تجربه و توانمندی بالا  ، برای سکان داری شرکت آبفای مشهد در نظر گرفته شد و سرپرستی شرکت آبفای استان هم به مهندس عباس مهری معاون بهره برداری این شرکت واگذار شد.


در این مراسم که با حضور دو تن از معاونان شرکت مهندسی ، معاون استاندارخراسان رضوی ، فرماندار و یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد و همکاران آبفای استان و مشهد در سالن اجتماعات آبفای مشهد برگزار شد مدیرعامل سابق آبفای خراسان رضوی  و مدیرعامل جدید شرکت آبفای مشهد هم موفقیت های کسب شده دراین شرکت را مرهون تلاش ها و برنامه ریزی مناسب مدیران عامل آبفای مشهد از بدو تاسیس تا کنون دانست و از مسئولیت واگذار شده در سمت مدیریت عامل آبفای مشهد به عنوان یک وظیفه خطیر و در عین حال مقدس نام برد .
حسین اسماعیلیان تاکید کرد: در مدت تصدی این پست با همکاری و همیاری نیروهای شرکت از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) و توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب دریغ نخواهد کرد.


در ادامه مدیر عامل شرکت آبفای مشهد به تشریح اقدامات انجام شده در دوران چهار سال و هفت ماه خود و دولت های یازدهم و دوازدهم  پرداخت و اعلام کرد: 70درصد این شهر سه میلیونی تحت پوشش شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد.
به گفته علی رضا طباطبائی 65درصد آب شرب مورد نیاز یک میلیون و 290هزار مشترک در شهر مشهد از منابع زیرزمینی، 30درصد سد ها و 5درصد چشمه ها و قنات ها تامین می شود.
در این مراسم معاون استانداری خراسان رضوی هم شرایط اقلیمی و کمبود آب در استان را خاطر نشان کرد و از تصویب برنامه سازگاری با کم آبی در این استان خبرداد که به زودی به شرکت مهندسی آبفای کشور ارائه می شود.
مقدوری با بیان اینکه این استان گرفتار خشکسالی 18 ساله و کمبود شدید آب بوده و  98درصد استان در سال آبی 97-96 با پدیده خشکسالی مواجه است از مجموعه شرکت های آبفای استان و مشهد به سبب تامین آب کمی و کیفی مشترکان بدون هیچ گونه تنش اجتماعی تقدیر کرد.
وی با اعلام  تنظیم سند 25 ساله حوزه آب شهر مشهد و استان از اضافه شدن یک میلیون و 70 هزار متر مکعب آب به ذخیره آب استان خبرداد افزود: در نتیجه فعالیت های انجام شده در بخش های گوناگون و از جمله  کشاورزی ، کسری مخازن آب استان طی 5 سال گذشته از یک میلیون و 130هزار مترمکعب به 900 هزار مترمکعب کاهش یافت.
 وی گفت: 55هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت و 25 هزار هکتار نیز دردست اقدام می باشد .
به گفته وی سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای هم از 118هکتار به 342 هکتار افزایش یافته است و 100 هکتار در دست اجرا می باشد.
در پایان احکام صادر شده مدیران جدید توسط مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، معاون استاندار خراسان رضوی و ، فرماندار مشهد به آنان اهداء شد.

۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۱۲
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد |
تعداد بازدید : ۲,۶۲۲
کد خبر : ۲۷۷
کلیدواژه ها: مدیرعامل جدید شرکت آبفای مشهد