آخرین مقالات

امکان ساماندهی فاضلاب کرمانشاه با اعتبارات فعلی وجود ندارد

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌ و فاضلاب شهری کرمانشاه
معاون بهره‌برداری شرکت آب‌ و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: با وضعیت کنونی اعتبارات امکان ساماندهی فاضلاب کرمانشاه وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا داوودی اظهار داشت: با توجه به میزان اعتبار سالانه این شرکت در حوزه فاضلاب تنها می توانیم حداکثر سالانه ۱۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب را اصلاح و بازسازی کنیم.

وی افزود: برای تکمیل شبکه جمع‌آوری، ساخت ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب و تکمیل و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال در شهر کرمانشاه به اعتباری حدود ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌ و فاضلاب شهری کرمانشاه با اشاره به جمیعت یک میلیون نفری کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر یک تصفیه‌خانه در کرمانشاه فعال است که برای ۳۲۴ هزار نفر جمعیت طراحی شده و بیش از ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت فاقد تصفیه‌خانه هستند.

وی یادآور شد: پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه اولویت اول کشور برای استفاده از تسهیلات بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) قرار گرفته که در این رابطه بازدیدهایی از سوی کارشناسان این بانک از وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه انجام شد.

داوودی با بیان اینکه قرار است در این راستا ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه اختصاص یابد، بیان کرد: تمام مقدمات فراهم و اقدام‌های لازم انجام شده و مستلزم مذاکرات نهایی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مسئولان این بانک هستیم.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات توسط دولت تضمین شده و همچنین تامین این تسهیلات مصوبه شورای اقتصاد را دارد، گفت:  پیگیری‌های زیادی از سوی استاندار کرمانشاه و نمایندگان مجلس انجام شده و جلسات و مذاکرات فراوانی از سوی مسئولان در سطح ملی برای دریافت این تسهیلات صورت گرفته است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب‌ و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری قرار دارد، گفت: این تعداد در شهرهای کرمانشاه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، کنگاور، شهرک الزهرا بیستون و شماره یک پاوه واقع شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶ تصفیه‌خانه‌ در شهرهای هرسین، شماره ۲ پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد و سرمست نیز در دست اجراست که تصفیه‌خانه‌های شهرهای پاوه و هرسین در سال ۹۷ و سایر شهرها در سال ۹۸ وارد مدار بهره برداری می شود.

داوودی همچنین گفت: تصفیه‌خانه‌های شهرهای صحنه، سنقر و کلیایی و کرندغرب نیز از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب تامین اعتبار شده و امسال کلنگ زنی می شود.

وی افزود: از بین طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۹ تصفیه‌خانه‌ استان کرمانشاه توسط دفتر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده که یک مورد آن به بهره‌برداری رسیده و پنج مورد در دست ساخت است و سه مورد دیگر هم امسال کلنگ زنی می شود.
۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۹:۳۲
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۰۰۱
کد خبر : ۲۹۶
کلیدواژه ها: معاون بهره‌برداری شرکت آب‌ و فاضلاب شهری کرمانشاه