آخرین مقالات

فرونشست زمین تهدید جدی برای مترو و شبکه فاضلاب اصفهان است

شبکه فاضلاب اصفهان
عضو شورای شهر اصفهان گفت: فرونشست زمین به عنوان یک معضل جدی برای اصفهان باعث تهدید جدی برای تمام پروژه ها از جمله مترو و شبکه فاضلاب باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد زندآور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: یکی از عوارض خشکی زاینده رود، فرونشست زمین است که امروز اصفهان را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در شمال اصفهان گزارش هایی مبنی بر فرونشست زمین اعلام شده است،‌ ادامه داد: در صورتی که جلوی فرونشست زمین در اصفهان را نگیریم به طور قطع تهدید جدی برای شهر و اجرای پروژه های شهری به به ویژه پروژه‌های زیر زمینی از جمله مترو و شبکه فاضلاب خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اظهار اینکه یک چهارم بافت شهر اصفهان، بافت فرسوده است، تصریح کرد: احیای بافت فرسوده در دستور کار شهرداری و موظف است که هر ساله ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهر اصفهان را طبق برنامه پنجم توسعه شهر اصفهان احیا کند.

وی گرامیداشت روز جهانی شهرها را لازم و ضروری خواند و گفت: هر ساله ۹ آبان ماه روز جهانی شهرها ضروری است که شهرداری با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد آیین گرامی‌داشت روز جهانی شهرها را برگزار کند.

زند آور با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز ملی پدافند غیر عامل است، ادامه داد: نزدیک شدن به این روز گوشزدی به مدیران تمام دستگاه ها است که تا چه اندازه به وجود پدافند غیر عامل در دستگاه های خود پرداخته اند.

وی بادرخواست از تمامی دستگاه‌ها که انتظار می‌رود نسبت به پدافند غیرعامل توجه داشته باشند، گفت: باید در همه پروژه‌های شهری به ویژه پروژه‌های بزرگ همچون خط ۲ قطار شهری، سالن همایش‌ها، رینگ چهارم ترافیکی و غیره استانداردهای پدافند غیرعامل رعایت شود.
۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۹:۵۵
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۰
کد خبر : ۲۹۷
کلیدواژه ها: فرونشست زمین,فرونشست زمین اصفهان,فرونشست اصفهان,شبکه فاضلاب اصفهان,