آخرین مقالات

وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای برازجان موافقت کرد

شیرین سازی آب برازجان
استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه برای رفع مشکل تامین آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی برازجان وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای این شهر موافقت کرد.

به گزارش بوشهر24 به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر عبدالکریم گراوند در نشست جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر حل مشکلات آب آشامیدنی استان را یکی از اولویت‌ها دانست و اظهار داشت:  مسئولان و دست اندرکاران باید از هم اکنون برای تامین آب آشامیدنی تابستان آینده شهرها و روستاهای استان بوشهر متمرکز شوند.

وی، با بیان اینکه تابستان گذشته  تابستان سختی  برای جمعیت استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی بود تاکید کرد: هر چند در بیشتر شهرها و روستاهای این استان مردم با مشکلاتی مواجه بودند ولی مردم دشتستان دچار تنش آبی شدید هستند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به رضایت ‌مندی و امیدآفرینی مردم افزود: نباید در تفسیر قوانین برای مردم مانع ایجاد شود بلکه همه مسئولان باید در حل مشکلات مردم در برطرف کردن موانع تلاش کنند.

گراوند با اشاره به نشست‌های تخصصی برای رفع مشکلات آب با  مسئولان کشوری خاطر نشان کرد: در این زمینه با رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور در حل مشکل کم آبی استان بوشهر نشست‌هایی برگزار شد.

وی، با تاکید بر پیگیری مسئولان حوزه آب استان بوشهر برای اجرای طرح‌های مطرح شده با مسئولان کشوری افزود: تصمیماتی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای اجرای برخی طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اتخاذ شده که باید برای عملیاتی آنها پیگیری‌‌های لازم انجام شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر نتیجه رسیدن این طرح‌ها تا تابستان آینده گفت:برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی برازجان وزارت نیرو با شیرین‌سازی آب دریا برای این شهر موافقت کرد.

گراوند افزود: باید مسئولان، مقدمات کار برای عملیاتی شدن برداشت آب دریا و نصب آب شیرین‌کن در راستای تامین آب برازجان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی مطمئن‌ترین آب آشامیدنی را شیرین‌سازی آب دریا دانست و گفت: با توجه به صدور مجوز ایجاد آب شیرین‌کن عسلویه باید این مهم به زودی عملیاتی شود.

استاندار بوشهر عملیاتی شدن طرح آب شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر و کنگان، آب شیرین‌کن دلوار وسه روستای دیگر را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در جلسه آینده باید گزارشی در این خصوص ارائه شود.

گراوند بر مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز در 500 متری حریم چاه‌های آب آشامیدنی تاکید کرد و افزود: پلیس حفاظت از منابع آب استان بوشهر باید گزارشی از روند چاه‌های غیر مجاز ارائه کند.
۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۰۸:۴۲
بوشهر 24 |
تعداد بازدید : ۱,۳۸۱
کد خبر : ۳۰۳
کلیدواژه ها: شیرین سازی آب,شیرین سازی آب برازجان,تامین آب آشامیدنی استان بوشهر,شیرین‌سازی آب دریا,