آخرین مقالات

سامانه تصفیه آب دریا در رینوتکس 2018 معرفی شد

رینوتکس 2018
سامانه جدید تصفیه آب دریا با استفاده از کربن فعال و فناوری نانو، روز پنجشنبه همزمان با ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز موسوم به «رینوتکس 2018» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معرفی و رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، سامانه تصفیه آب سوییسی با هدف تبدیل آب دریا به آب شرب با استفاده از روش های نوین و بکارگیری کربن اکتیو و فناوری نانو برای اولین بار در جهان در «رینوتکس 2018» معرفی ‌شد.
گفته می شود این سامانه در زمان حاضر توانایی حل مشکل کم‌آبی در کشورهایی مانند ایران را دارد.

مدیرعامل شرکت «انرژی تکنیک سوئیس» که سامانه تصفیه آب کرین و نانو پایه را ابداع کرده است، در آیین معرفی آن گفت: در این روش، تصفیه آب از طریق کربن فعال با هدف تبدیل آب دریا به آب شرب و قابل‌ مصرف، بدون حرارت دادن آب، محقق می‌شود.
ژیووسلاور میلادینوویچ افزود: این فناوری به تازگی ابداع ‌شده و تاکنون در هیچ کشور دیگری رونمایی و معرفی نشده و برای اولین بار است که در ایران و در ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز معرفی می‌شود.

بوستان سعدی، دبیر کمیته هماهنگی امور بین‌الملل ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، رینوتکس 2018، نیز اظهار داشت: مدیران شرکت سوییسی تولیدکننده سامانه جدید تصفیه آب دریا چند ماه پیش نیز با میزبانی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی سفری به تبریز داشتند و در آن سفر در حوزه تصفیه آب‌های صنعتی، بیمارستانی و آب‌های شهری، با مدیران دستگاه‌های مسوول آذربایجان شرقی مذاکراتی انجام گرفت.
ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری رَبع رشیدی، rinotex 2018، عصر امروز افتتاح شد و تا 14 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

ارائه ایده هایی در چهار بخش فناوری، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز یکی از 5 منطقه ویژه علم و فناوری است که در سال 93 به مجوز شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.
مناطق ویژه علوم و فناوری منظومه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت ها و محیط های ارتباطی، نهادها و موسسات، افراد و اطلاعات را در برمی گیرند که یل تکیه بر خلاقیت و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی و بر اساس یک نظام مدون و هم پیوند با اهداف و راهکارهای معین هماهنگ شده و با جذب فرصت ها و سرمایه های علمی، اقتصادی، انسانی، ملی، منطقه ای و بین المللی و اشتراک منافع همه طرف های ذینفع و هم افزایی سازمان ها، مراکز و موسسات حاضر در منطقه سبب ارتقای فناوری و توسعه تولید و ثروت ملی می شوند.
۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۰۳
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۸
کد خبر : ۳۱۰
کلیدواژه ها: سامانه تصفیه آب دریا,تصفیه آب دریا با استفاده از کربن فعال و فناوری نانو,سامانه تصفیه آب سوییسی,رینوتکس 2018