آخرین مقالات

تصفیه خانه مهاباد با جدیدترین فرآیند کشور راه اندازی می شود

تصفیه خانه جدید مهاباد با فرآیند DAF
شرکت آب و فاضلاب کشور : تصفیه خانه جدید مهاباد با فرآیند «DAF» که جدیدترین فرآیند تصفیه آب در سطح کشور است، راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا شاهین پاکروح روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه آب شرب مهاباد افزود: این تصفیه خانه با توجه به داشتن برج آبگیری می تواند از لایه های مختلف سد، آب مورد نیاز برای تصفیه را برداشت کند.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه مهاباد با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در مرحله تست زنی است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
پاکروح افزود: با افتتاح این تصفیه خانه ظرفیت آبرسانی به شبکه آب شهری برای بیش از 246 هزار نفر جمعیت شهری مهاباد در افق سال 1415 فراهم می شود.
وی بیان کرد: این تصفیه خانه توانایی تزریق 750 لیتر آب در ثانیه به شبکه را دارد؛ در حالی که این مقدار در تصفیه خانه قدیم کمتر از 580 لیتر در ثانیه بود.

دستیار مهندسی آب و فاضلاب

به گزارش ایرنا، تصفیه خانه آب شهر مهاباد در قالب قرارداد ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) در سال 1393 کلنگ زنی شد و در ماه های پایانی سال جاری به بهره برداری می رسد.
احداث این گونه تصفیه خانه ها بر اساس اهداف و استراتژی های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت استفاده از منابع آب های سطحی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

سد مهاباد دارای 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید می باشد که از این میزان سالانه بیش از 18 میلیون مترمکعب به مصرف آب شرب شهر مهاباد می رسد.
شرکت آب و فاضلاب شهری مهاباد دارای 47 هزار مشترک آب و 45 هزار مشترک فاضلاب است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور جهت بررسی وضعیت آب شرب روستای دریاس مهاباد به این شهرستان سفر کرده بود و در این سفر از بخش های مختلف این تصفیه خانه شامل ایستگاه پمپاژ، برج آبگیری و زلال سازی بازدید کرد.

دستیار مهندسی آب و فاضلاب

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر تعدادی از اهالی روستای دریاس از توابع بخش مرکزی مهاباد به دلیل مسمومیت و دردهای گوارشی به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کردند.
پس از بررسی ها و آزمایش های لازم مشخص شد که استفاده از آب 2 دهنه از چشمه های خارج از شبکه آبرسانی روستا عامل اصلی بروز این بیماری همه گیر بوده است.
بر اساس آخرین آمارها در مجموع بیش از 394 نفر با علایم مسمومیت از جمله اسهال و مشکلات گوارشی در این مدت به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد هم اکنون 62 نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند.
روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده ارومیه واقع شده و دارای بیش از 2 هزار و 500 نفر جمعیت است.

۱۳ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۰۸
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۶۰۷
کد خبر : ۳۱۲
کلیدواژه ها: تصفیه خانه مهاباد,راه اندازی تصفیه خانه مهاباد,