آخرین مقالات

آبشیرین کن شهر لمزان وارد مدار تامین آب شد

آبشیرین کن شهر لمزان
عبدالحمید حمزه پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: تامین آب شهر لمزان از جمله پروژه های مهم و زیرساخت شهرستان بندرلنگه است. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
وی عنوان کرد: این آبشیرین کن با ظرفیت ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز جهت تامین آب شهر لمزان احداث شده است عملیات اجرایی این پروژه شامل بهسازی چشمه آبگیر، لوله گذاری خطوط انتقال بطول ۵۱۱۵ متر، احداث شبکه برق به طول ۲هزار متر و ترانس ۲۰۰ کیلووات احداث سایت آبشیرین کن است با اجرای این پروژه سه هزار و ۱۵۴ نفر از ساکنین شهر لمزان از نعمت آبشرب وبهداشتی بهره مند شدند.

حمزه پور افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی رمزگان در بخش مهران شهرستان بندرلنگه احداث آبشیرین کن ناهنگ به ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز است.

به گفته حمزه پور، با احداث این آبشیرین کن مشکل آبشرب بهداشتی تعداد ۷ روستا با جمعیتی ۱۸۱۴ نفر مرتفع خواهد شد جهت احداث این آبشیرین کن نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با پیشرفت ۷۰درصد درحال اجرا می باشد. که با تکمیل وبهره برداری این آبشیرین کن حداکثر طی یکسال آینده مشکل دیرینه تامین آب آشامیدنی روستاهای مورد نظر بطور کامل مرتفع خواهد شد.
۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۹
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۷
کد خبر : ۳۳۷
کلیدواژه ها: آبشیرین کن,آبشیرین کن شهر لمزان,عبدالحمید حمزه پور