آخرین مقالات

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با روش SBR توسط جهانگیری افتتاح شد

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز
تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با ظرفیت تصفیه ۱۱۲هزار مترمکعب در شبانه روز برای پوشش جمعیتی ۵۵۰ هزار نفری ساخته شده است . کلنگ ساخت این تصفیه خانه در مساحتی حدود ۱۱ هزار مترمربع در سال ۸۸ به زمین زده شد اما در این سال ها به دلیل برخی چالش ها، روند اجرایی آن به کندی پیش رفت که باتوجه به تاثیر این پروژه در مسائل زیست محیطی تلاش شد تا در این دوره سریعتر به بهره برداری برسد.
سیستم تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه به روش SBR یا همان راکتور ناپیوسته متوالی است. یک فرایند هوازی تصفیه فاضلاب که اصلاح کیفیت فاضلاب به گونه ای است که آسیب به محیط زیست و اکوسیستم را به حداقل می رساند.

دستیار مهندسی آب و فاضلاب

جمع آوری فاضلاب کل شرق اهواز، جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اضافه شدن روزانه ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به چرخه کشاورزی و صنعت شهر اهواز، احیای هفت هزار هکتار زمین کشاورزی بایر در اهواز، اشتغال زایی ۳۵ هزار نفر در زمینه کشاورزی که توسط این آب احیاء می شود، جمع آوری برکه ها و دریاچه های فاضلاب تصفیه نشده در حواشی شهر اهواز، استفاده از پتانسیل پساب حاصل از تصفیه خانه به منظور توسعه کمربند سبز و تثبیت خاک و مهار کانون های ریزگرد منطقه و جمع آوری مرداب فاضلاب روبروی شرکت صنایع فولاد و رفع مشکل زیست محیطی از جمله دستاورهای این تصفیه خانه است.

میزان سرمایه گذاری انجام شده برای تصفیه خانه مدرن فاضلاب شرق اهواز ۱۳ میلیون یورو و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است.
۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۲۱:۰۲
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۶
کد خبر : ۳۴۱
کلیدواژه ها: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز,تصفیه خانه اهواز,