آخرین مقالات

حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهش‌های دانشجویی و دانشگاهی

حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهش‌های دانشجویی و دانشگاهی
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران از حمایت‌های مادی و معنوی این شرکت از طرح‌‎های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و دانشجویی خبر داد.
"مهدی اعلمی" یکی از فعالیت‌های مهم حوزه برنامه‌ریزی آبفای منطقه یک شهر تهران را انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان جهت اجرای طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای اولویت‌دار شرکت و حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی و افراد نخبه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی در دو قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی و یا پروپوزال‌هایی که خود دانشگاه‌ها مرتبط با نیازهای صنعت و اولویت‌هایی که ما اعلام می‌کنیم، به شرکت ارایه می‌شوند، افزود: برای حمایت از طرح‌های پژوهشی، سازوکار ویژه‌ای در شرکت تعریف شده است.

وی اظهار داشت: وقتی دانشجویی به دنبال ثبت طرحی متناسب با نیاز پژوهشی شرکت است، ما از آن حمایت می‌کنیم اما ابتدا باید پروپوزال این طرح توسط دانشگاه مربوطه تایید و پس از آن طی یک صورت‌جلسه‌ای، فرم درخواست حمایت مادی و معنوی از طرف دانشگاه به شرکت ارسال ‌شود.

اعلمی ادامه داد: این پروپوزال در کمیته پژوهش شرکت منطبق با اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی شرکت و قابلیت اجرایی طرح بررسی می‌شود و اگر مورد تایید قرار گرفت، برای تصویب نهایی به کمیته پژوهش شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارسال می‌شود که در صورت تصویب نهایی، به ارایه پایان‌نامه براساس پروپوزال ارایه شده به شرکت منجر خواهد شد.

به گفته وی، زمانی که پروپوزال به تصویب نهایی رسید، قراردادی بین شرکت و دانشگاه منعقد می‌شود که مجری آن قرارداد دانشجو خواهد بود و پولی مستقیم به دانشجو داده نمی‌شود که این به نوعی حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها نیز محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آبفای منطقه یک شهر تهران تصریح کرد: این شرکت سال گذشته یک پایان‌نامه دانشجویی را به همین شیوه مورد حمایت قرار داد که موضوع آن مرتبط با بحث سیلاب بود و امسال نیز حدود سه پروپوزال به حوزه پژوهش شرکت ارایه شده که در دست بررسی و اصلاح و ویرایش است.

وی درباره سقف حمایت مالی این شرکت از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حدود ۵۰ میلیون ریال و برای دانشجویان مقطع دکترا ۷۰ میلیون ریال حمایت مالی می‌شود.

اعلمی افزود: بخشی از طرح‌های پژوهشی نیز توسط خود دانشگاه‌ها و براساس محورها و اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز شرکت ارایه می‌شود که در این زمینه با دانشگاه‌های معتبر تهران که در حوزه پژوهش‌های مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب فعال و دارای تخصص هستند، قراردادهایی منعقد کرده‌ایم و این دانشگاه‌ها هر ساله عناوین طرح‌های اولویت‌دار شرکت را دریافت و بین اعضای هیات علمی خود به اشتراک می‌گذارند و پروپوزال‌هایی را که مجری آن اعضای هیات علمی هستند با نظارت معاونت پژوهشی دانشگاه به ما ارایه می‌کنند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آبفای منطقه یک شهر تهران، دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و علم و صنعت ازجمله دانشگاه‌هایی هستند که این شرکت برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و دریافت طرح‌ها و پروپوزال‌های توسعه‌مند و حمایت مادی و معنوی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا مرتبط با صنعت آب و فاضلاب با آنها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.
۲۸ آبان ۱۳۹۷ ۱۹:۱۰
روابط آب و فاضلاب منطقه یک تهران |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳
کد خبر : ۳۵۶
کلیدواژه ها: مهدی اعلمی" ,معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب منطقه یک,