آخرین مقالات

دستگاه تصفیه فاضلاب بر پایه فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته در یاسوج رونمایی شد

اکسیداسیون پیشرفته در یاسوج
برای اولین بار در کشور از دستگاه تصفیه فاضلاب بر پایه فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته با حضور کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
به گزارش  خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشست رونمایی دستگاه تصفیه فاضلاب بر پایه فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته اظهار داشت: امروز با تلاش یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی استان شاهد تولید ازن به روش پلاسمای سرد برای اولین بار در کشور با تکنولوژی کاتد سرد هستیم.

وی عنوان کرد: تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی، کاهش بار میکروبی مواد خوراکی و حذف افلاتوکسین از مزایای دستگاه تصفیه فاضلاب بر پایه فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته است.

ایلامی بیان کرد: انجام فعالیت‌های بشری در تمامی ابعد زندگی از جمله صنعت، کشاورزی، منزل و تفرجگاه‌ها و ... باعث تولید موادی غیرمفید و گاها مضر برای سالمتی انسان می‌شود که از آن جمله می‌توان به فاضلاب، مواد زائد جامد، آلاینده‌های هوا، آلودگی صوتی و... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در نگاه اول حذف و یا کاهش این آلاینده ها دارای ارزش اقتصادی بالایی بوده و بازچرخش آن به خط تولید میتواند کمک شایانی به اقتصاد منطقه وکشور کند، ادامه داد: فاضلاب از جمله آلاینده‌های بوده که در شرایط کنونی کشور ایران ماده ای بسیار حائز اهمیت و حیاتی برای بازچرخش و استفاده مجدد است.

ایلامی تصریح کرد: در طی سالیان گذشته، سیستم‌های تصفیه فاضلاب مختلفی برای تصفیه فاضلاب و بازچرخش آن به محیط زیست طراحی و اجرا شده که هریک مزایا و معایب مختص به خود را دارد ولی تمامی واحدهای اجرا شده تا کنون دارای یک سری مشکالت مشترک بوده‌اند.

وی بیان کرد: همانگونه که میدانیم کشور ایران بر روی کمربند کویری کره زمین واقع شده و در سال‌های گذشته نیز کم آبی بطور کامل مشهود بوده و انتظار می‌رود که در سال‌های آتی روند خشکسالی تداوم داشته باشد که باید فرایندی برای تصفیه فاضلاب ابداع می‌شد که بتواند علاوه بر تامین استانداردهای زیست محیطی روز دنیا، مشکلات فوق را که گریبانگیر صنعت کشور بوده، مرتفع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این راستا شرکت آشکارسازان دانش سپید پس از سال‌ها مطالعه و انجام آزمایش‌های مختلف بر روی انواع روش‌های مختلف تصفیه فاضلاب، اقدام به تولید طرحی جدید با عنوان فرایند اکسیداسیون پیشرفته )POA )نموده که میتواند مشکلات تصفیه خانه‌های موجود را مرتفع کرده و آبی با قیمت تمام شده بسیار پایین را به جامعه بشریت و کشور عزیزمان تحویل دهد.

ایلامی با بیان اینکه  این طرح نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین المللی جدید است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان و حتی دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب کشور آشنایی چندانی با این طرح ندارند به همین دلیل حمایت معنوی مسئولین از طرح، بویژه در معرفی آن به مدیران ارشد ارگان‌های دولتی و امکان تبلیغات گسترده محصول در رسانه ملی و ... در رشد محصول و بازاریابی آن نقش حیاتی و مهمی دارد.

 

۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۵۲۸
کد خبر : ۳۹۰
کلیدواژه ها: اکسیداسیون پیشرفته در یاسوج