آخرین مقالات

پیمانکاران از طرح های فاضلاب خراسان شمالی استقبال نمی کنند

پیمانکاران از طرح های فاضلاب خراسان شمالی استقبال نمی کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پیمانکاران از طرح های فاضلاب این شرکت استقبال نمی کنند و به فراخوان های انتخاب پیمانکار هم پاسخ نمی دهند.
غلامحسین ساقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییرات زیاد قیمت نسبت به زمان پیشنهاد قیمت از یک سو و تخصیص اعتبارات بخش فاضلاب بصورت اوراق مشارکت با سر رسید سال١٤٠٠، سبب شده پیمانکاران از اجرای طرح های فاضلاب خراسان شمالی استقبال نکنند.

وی افزود: گرانی و افزایش قیمت ها و مشخص نبودن شرایط اسناد خزانه و اوراق مشارکت با سر رسیدهای طولانی مدت که موجب نرخ تنزیل تا ٥٠ درصد اوراق تحویل شده برای پیمانکاران می شود، سبب شده تا پیمانکاران از اجرای پروژه های عمرانی این شرکت استقبال خوبی نداشته باشند.

ساقی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط اسناد خزانه اسلامی در پیمان ها مشخص نیست، پیمانکاران در اجرای پروژه ها دچار مشکل شده اند.
وی تصریح کرد: بیشتر پروژه های عمرانی بصورت اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی به پیمان می رود، اما زمان سررسید و یا بندهای اسناد خزانه مشخص نیست و از این رو پیمانکاران دچار سرگردانی شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بطور مثال برای اجرای مرمت و آسفالت حفاری ها در بجنورد و شیروان سه بار فراخوان داده شد اما پیمانکاران رغبت به انجام کارها نداشتند.
وی افزود: قیمت ها نسبت به ابتدای امسال، دو برابر و بعضا چند برابر شده است، هزینه تمام شده کار افزایش یافته این در حالی است که درآمدهای شرکت افزایشی نداشته است.
ساقی گفت: البته قرار است تعرفه های حق نصب افزایش یابد و منتظر تعرفه های جدید هستیم که درصورت تحقق فرایند نصب انشعابات با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: نبود ثبات قیمت ها سبب شده تا پیمانکاران از اجرای طرح ها استقبال خوبی نداشته باشند و بعضا منتظر ثبات قیمت ها و ثبات اقتصادی هستند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی حدود 58 هزار مشترک فاضلاب دارد.
۲۶ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۶
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۶۰
کد خبر : ۳۹۲
کلیدواژه ها: پیمانکاران از طرح های فاضلاب خراسان شمالی استقبال نمی کنند