آخرین مقالات

بختیاری : پژوهش الفبای پیشرفت است

پژوهش الفبای پیشرفت است
مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست هم‌اندیشی حوزه پژوهش و فناوری شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور گفت: امروزه در همه دنیا پژوهش جزو الفبای پیشرفت کشورها محسوب می‌شود.
محمدرضا بختیاری افزود: شاید ۲۰ سال پیش، مقوله پژوهش در شرکت‌ها امری تجملی محسوب می‌شد ولی امروز این بحث به‌عنوان مطالبه جدی مسئولان نظارتی از دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود و سالانه یک درصد بودجه شرکت‌ها باید به امر پژوهش اختصاص یابد.

او ضمن تاکید بر اینکه در حوزه پژوهش از رتبه ۵۴ به رتبه ۱۶ جهان ارتقا یافته‌ایم افزود: علی‌رغم اینکه ما در بحث تولید علم در جزء کشورهای برتر دنیا هستیم، اما هنوز به طور جدی پژوهش‌ها در کشور کاربردی نشده است.

بختیاری در ادامه افزود: زمانی پژوهش می‌تواند در کشور جولان دهد که از حالت تئوری خارج شود و به صورت کاربردی و عملی وارد حوزه صنعت شود. برای پیشرفت کشور ماچاره‌ای نداریم غیر از اینکه نتایج پژوهش‌ها وارد عرصه صنعت شود. کشورهای صنعتی دنیا اگر میلیاردها دلار صرف امور تحقیقانی هزینه می‌کند، قطعا نقش تحقیقات را در بهای تمام شده خود موثر می‌دانند.

بختیاری گفت: باوجود آنکه همواره بر اهمیت و ضرورت امر تحقیقات در کشور  تاکید شده؛ اما همواره با چالش‌هایی همچون موضوعات دیکته شده و کلیشه‌ای و بسته بودن دست شرکت‌ها برای انجام تحقیقات کاربردی روبرو هستیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: رویکرد نوینی در شرکت‌های آب و فاضلاب در حال اجراست که شرکت‌ها را به سمت کاربردی شدن پژوهش‌ها سوق می‌دهد و در حال حاضر در آبفای استان تهران بیش از ۱۲۸ مورد طرح پژوهش در حال انجام است. 

محمدرضا بختیاری گفت: راه‌اندازی کامل پارک علم و فناوری آبفای استان تهران واقع در تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران، جلوه‌ای از کاربردی‌شدن تحقیقات و پژوهش در این شرکت است. در این پارک ۱۲ تکنولوژی روز دنیا در این پارک نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است در این نشست از برخی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و در صدر آنها شرکت آب و فاضلاب استان تهران که در حوزه تحقیقات و فناوری پیشرو بودند تمجید و قدردانی شد.
۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۱۵
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۵۳۴
کد خبر : ۳۹۷
کلیدواژه ها: پژوهش الفبای پیشرفت است