آخرین مقالات

نخستین دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی در بندرعباس راه اندازی شد

دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شهرداری بندرعباس نخستین دستگاه تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس از نصب و راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، امین قصمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هزینه خرید این دستگاه تصفیه فاضلاب را 3 هزار و 500 میلیون ریال با ظرفیت 50 متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد.
وی هدف گذاری تعریف شده برای راه اندازی این دستگاه را ایجاد منابع آبی جایگزین برای آبیاری فضای سبز شهری و در راستای تحقق مدیریت مصرف آب شرب اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: این دستگاه برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز بوستان الزهرا، بخشی از فاضلاب مسکن مهر و محلات پیرامون بلوار راه آهن بندرعباس جهت تصفیه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

قصمی ابراز داشت: کیفیت پساب خروجی این دستگاه تصفیه فاضلاب در حد استاندارد آبیاری فضای سبز و مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است.
وی تصفیه فاضلاب در این دستگاه را به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی دانست و بیان داشت: کاربرد دیگر این دستگاه تصفیه شامل تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل‌ ها و رستوران‌ ها و مکان های نظیر آن است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با اشاره به تنش آبی در بندرعباس و ضرورت استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری اظهار داشت: در این راستا با انعقاد تفاهم نامه ای نسبت به واگذاری پساب به میزان 200 لیتر بر ثانیه به شهرداری بندرعباس جهت آبیاری فضای سبز شهری اقدام شده است.
۵ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۹
کد خبر : ۴۱۱
کلیدواژه ها: دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی