آخرین مقالات

علیرضا کارگری : تصفیه‌خانه فاضلاب قرچک ساخته می‌شود

تصفیه‌خانه فاضلاب قرچک
مدیرعامل آبفای شرق استان تهران از پایان طرح ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قرچک تا سه سال آینده خبر داد.
علیرضا کارگری در مراسم آغاز فروش انشعاب فاضلاب در روستای محمدآباد قرچک گفت: در این روستا کل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و کلکتور خط اصلی که جمع‌کننده خطوط فرعی است یک ماه پیش از زمان پیش‌بینی‌شده به پایان رسیده است.

کارگری گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در محدوده شهرستان قرچک اجرا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از دو برابر شده است.
او افزود: هم‌اکنون ۹۴ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان قرچک انجام ‌شده است و در بهمن‌ماه امسال انتخاب پیمانکار برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب به روش مناقصه عمومی آغاز می‌شود.
کارگری تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در کمتر از سه سال کل شبکه فاضلاب شهر قرچک تکمیل شود که با مشارکت مردم در خرید انشعاب فاضلاب، روزانه ۴۵هزار مترمکعب پساب برای مصارف صنعتی، کشاوری، اماکن ورزشی و فضای سبز خواهیم داشت.


او اظهار داشت: هزینه‌ خرید انشعاب فاضلاب برای شهروندان قرچک دومیلیون‌و۶۵۰هزار تومان است که ۱۰ درصد این مبلغ به صورت نقدی و باقی آن به ‌صورت اقساط دریافت می‌شودکه حدودا ۳۶ ماهه و مبلغی کمتر از ۷۵ هزار تومان در ماه خواهد بود؛ البته هزینه نصب جداگانه دریافت می‌شود.
مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران درباره گروه‌های معاف از هزینه انشعاب فاضلاب گفت: خانواده‌های شهدا، جانبازان بالای ۲۵درصد، افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مساجد از پرداخت هزینه انشعاب فاضلاب معاف هستند.


کارگری ادامه داد: توصیه می‌کنیم خانوارهایی که سطح مالی مناسب‌تر دارند، هزینه انشعاب فاضلاب را یک‌جا پرداخت کنند تا ما بتوانیم منابع مالی را برای اقشار ضعیف‌تر تأمین کنیم.
گفتنی است هزینه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب قرچک ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۰۴
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۷۳۷
کد خبر : ۴۲۱
کلیدواژه ها: تصفیه‌خانه فاضلاب قرچک