آخرین مقالات

با 6200 میلیارد تومان اعتبار/ ساخت 9 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای استان تهران آغاز می‌شود

مدیرعامل آبفای استان تهران
مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست تببین وضعیت پیشرفت فیزیکی تاسیسات فاضلاب استان تهران گفت: از سال آینده عملیات ساخت 11 فاز از 9 تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای استان تهران آغاز می‌شود.
🔹 محمدرضا بختیاری افزود: شهرهایی که قرار است در آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب ساخته شود شامل قرچک، ورامین، پاکدشت، شهر قدس، رودهن، بهارستان، رودبار قصران، دماوند و فیروزکوه است.

🔹 بختیاری اعتبار مورد نیاز برای این طرح را 6200 میلیارد تومان عنوان کرد.

🔹 او تاکید کرد: به دلیل کسری منابع مالی موجود، کاهش شدید اعتبارات عمرانی و افزایش تورم سالیانه این طرح‌ها باید به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

🔹 بختیاری ادامه داد: هزینه ساخت فاز 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب تهران در سال گذشته 350 میلیارد تومان برآورد شده بود که این میزان امسال به 750 میلیارد تومان رسیده است.

🔹 مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم آینده خوبی برای آینده استان تهران متصور شویم ضروری است در تهران چاه‌های مجاز کشاورزی بسته شود و آب مورد نیاز کشاورزی از طریق پساب تامین شود.

🔹🔹🔹عقب‌ماندگی فاضلاب شهرهای استان تهران از میانگین کشوری

🔹 مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: میانگین شبکه فاضلاب در کشور 48 درصد است، در حالی که در شهرهای استان تهران با 4.5 میلیون نفر جمعیت این میزان 12 درصد است.

🔹 بختیاری افزود: برعکس شهرهای استان تهران در شهر تهران پیشرفت طرح فاضلاب بسیار خوب بوده و از 9000 کیلومتر شبکه فاضلاب که باید در شهر تهران ساخته شود 6700 کیلومتر ساخته شده است.

🔹 او یکی از دلایل پیشرفت طرح فاضلاب در شهر تهران را همراهی شورای شهر و مردم عنوان کرد.

🔹 بختیاری گفت: برای افق طرح در سال 1420 در شهرهای استان تهران 44 فاز تصفیه‌خانه فاضلاب با 93 کیلومتر خط انتقال، حدود 4022 کیلومتر شبکه فاضلاب و 735 هزار انشعاب با 11هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲
روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان تهران |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۷
کد خبر : ۴۲۹
کلیدواژه ها: بختیاری,مدیرعامل آبفای استان تهران