آخرین مقالات

تولید صنعتی فلومترهای مایعات در صنعت آب و فاضلاب

تولید صنعتی فلومترهای مایعات
به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی اسماعیلی، مدیر یک شرکت دانش بنیان درباره محصول این شرکت گفت: فلومتر مایعات، اندازه‌گیری فلو (دبی) سیال را با استفاده از اندازه‌گیری سطح سیال که از داخل کانال‌های خاصی عبور داده می‌شود، انجام می‌دهد. دقت اندازه‌گیری این سنسور ۳ میلیمتر است یعنی هر ۳ میلیمتر تغییر در سطح سیال توسط سنسور تشخیص داده می‌شود.
اسماعیلی گفت: بیشترین کاربرد این محصول در صنعت آب و فاضلاب برای سنجش دبی یا سیال عبوری با دقت خیلی بالاست.

وی درباره صادرات این محصول دانش بنیان نیز اظهار داشت: اواخر سال گذشته اولین صادرات این محصول به کشور عمان صورت گرفت.

مدیر این شرکت درباره میزان اشتغال‌زایی این محصول نیز گفت: زمانی که شرکت شروع به کار کرد حدود ۶ تا ۷ نفر نیروی کار داشتیم و الان به حدود ۱۵ نفر رسیده است و همین محصول هم باعث این تعداد اشتغال‌زایی شده است. البته این تعداد نیروی کار قابل افزایش به ۲۰ نفر هم هست.

اسماعیلی با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: نمونه‌سازی اولیه این محصول انجام شده بود و در مرحله تولید صنعتی از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم که توانستیم بخشی از کار و تولید اولیه را انجام دهیم. اگر مبلغ تسهیلات بیشتر بود، سرعت کار بیشتر می‌شد.

وی درباره میزان رقابت و برابری این محصول با مشابه خارجی نیز گفت: این محصول از نظر دقت با نمونه خارجی کاملاً قابل رقابت است و در بعضی از پارامترها که نوآوری شده حتی بهتر از نمونه خارجی است.

اسماعیلی در پایان خواستار توجه به بحث صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک شد و گفت: برای شرکت‌های دانش بنیان که سرمایه اصلی‌شان دانش‌شان است، تأمین ضمانت نامه‌های سنگین، خیلی سخت است و صندوق باید در این زمینه همکاری بیشتری را صورت دهد.
۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۴۱
مهر |
تعداد بازدید : ۱,۹۴۷
کد خبر : ۵۲۰
کلیدواژه ها: تولید صنعتی فلومترهای مایعات