آخرین مقالات

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی اتریش در آب و فاضلاب ایران

سرمایه گذاری اتریش
سمنان- ایرنا- سفیر اتریش در تهران گفت: اتریش ۱۰۰ میلیون یورو طرح اقتصادی در بخش آب و فاضلاب و آبیاری قطره‌ ای در کشور ایران در دست اجرا دارد.

اشتفان شولتز عصر یکشنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان افزود: همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران به اتریش در سال گذشته تفاهم ‌نامه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۲ کشور به امضا رسید که اتریش برای اجرای این طرح‌ها متعهد است.وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز استان سمنان در حوزه آب و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، اتریش حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان است.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: اتریش از دهه‌های گذشته در علوم مختلف پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و این کشور حاضر به تعامل‌های دوسویه با ایران است.شولتز تصریح کرد: ساخت دو شرکت دانش محور نیروگاه بزرگ خورشیدی توسط متخصصان اتریشی از دستاوردهای مهم این کشور است و اتریش حاضر به اجرای طرح‌های از این دست در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: اعتماد و دوستی ملت‌های ایران و اتریش بسیار قابل توجه است و در سال‌های گذشته بیش از ۱۳۰ برنامه فرهنگی با موضوعات مختلف در این ۲ کشور برگزار شده است.سفیر اتریش در تهران گفت: اتریش خواهان سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل و قطعه سازی در سمنان است و همکاری‌های خوبی بین دانشگاه سمنان و با دانشگاه های اتریش وجود دارد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران به همراه کریستف گراب مایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران به منظور بررسی و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری سمنان، در قالب سفر یک‌روزه به این استان سفره کردند.

سفیر اتریش

۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۹۴۳
کد خبر : ۵۲۴
کلیدواژه ها: اتریش،آب و فاضلاب،سفیر،سرمایه گذاری