آخرین مقالات

سرقت دریچه های منهول در انگلستان خطر ساز شد

سرقت,دریچه
ناپدید شدن دست کم 23 دریچه منهول در یک فقره سرقت در شهر نورث‌پورت انگلستان به گزارش بی بی سی، شورای شهر نورث پورت در ولز هشدار داد که ممکن است دریچه‌های بیشتری سرقت شده باشد و چاله‌های باز ممکن است باعث ایجاد خطر برای مردم شهر شود.
ناپدید شدن دست کم 23 دریچه منهول در یک فقره سرقت در شهر نورث‌پورت
به گزارش بی بی سی، شورای شهر نورث پورت در ولز  هشدار داد که ممکن است دریچه‌های بیشتری سرقت شده باشد و چاله‌های باز ممکن است باعث ایجاد خطر برای مردم شهر شود.

گفته شده که این سرقت ها در منطقه قدیمی آبراوون شهر پورت تالبوت ، به ویژه در حوالی خیابان کاسل واقع شده است.

سخنگوی شورا گفت: "در صورت سقوط افراد در چاه‌های که قبلا پوشیده بودند، امکان بروز صدمات بسیار جدی وجود دارد"

هنوز که عمق چاه‌ها مشخص نیست و معلوم نیست هزینه جایگزینی دریچه‌ها چه مقدار است. فقط مشخص است که این دریچه‌ها ناگهان شبانه غیب شده‌اند. در گذشته ، درپوش‌های منهول را برای فروش به عنوان ضایعات می‌دزدیدند.

این شورا با اشاره به این که موضوع به پلیس گزارش شده است، اضافه کرد: "این یک دزدی بسیار نگران کننده است و افراد پشت این قضیه، مساله‌ای جدی برای امنیت عمومی ایجاد کرده‌اند»
سرقت دریچه‌ها به منظور فروش به عنوان ضایعات از جمله معضلات شهرداری‌های مناطق مختلف دنیا است. در گذشته‌ تلاش‌هایی برای کنترل بازار خرید و فروش ضایعات دریچه صورت گرفته است که عمدتا ناموفق بوده‌اند و دریچه‌های دزدی همچنان در بازار‌های سیاه فروخته می‌شوند.
جدیدترین روش مقابله با دزدی دریچه‌های منهول استفاده از مواد جایگزین چدن است که امکان اوراق و فروش آن‌ها به عنوان ضایعات وجود ندارد. دریچه‌های مدرن  مانند «دریچه نانوکامپوزیت»، که اخیرا استفاده از آن‌ها در ساخت دریچه‌های منهول مرسوم شده است، توانسته‌اند معضل دزدی دریچه‌ها را به مقدار چشمگیری برطرف کنند.
۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۲۴
تعداد بازدید : ۲,۱۹۸
کد خبر : ۵۲۷
کلیدواژه ها: سرقت,دریچه,منهول,انگلستان