آخرین مقالات

پژوهشگران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان موفق به طراحی و ساخت پمپ سرباره (کف گیر و چربی گیر) شدند

پمپ سرباره
این دستگاه را احمد محمد شریفی از پژوهشگران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مدت سه ماه طراحی و ساخته است.


با اجرای طرح مهندسی معکوس، دستگاه پمپ سرباره (کف گیر و چربی گیر) تصفیه خانه های آب و فاضلاب در آبفای استان اصفهان ساخته شد.
این دستگاه را احمد محمد شریفی از پژوهشگران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مدت سه ماه طراحی و ساخته است.

احمد محمد شریف
این پژوهشگر جوان هدف از ساخت پمپ سرباره را جمع آوری مشتقات نفتی و چربی رودخانه ها و همچنین کف تشکیل شده در تصفیه خانه های آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: اگر در اثر حادثه ای مواد نفتی یا مشتقات آن وارد آب رودخانه ها شود می توان با استفاده از این پمپ، مشتقات نفتی، چربی ها و تفاله های موجود در آب را جدا کرد.
 
وی افزود: پمپ سرباره همچنین می تواند برگ های گیاهان و تمام ذرات معلق روی آب را نیز جمع آوری کند.
محمد شریفی مزیت این پمپ نسبت به نمونه مشابه خارجی را قیمت مناسب آن اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت مشابه خارجی این کالا 4400 یورو است اما این کالای ایرانی را می توان به مبلغ 35 میلیون تومان تولید و عرضه کرد، ضمن این که قابلیت تغییر جنس و تعداد گوی های شناور آن نسبت به محلی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد نیز وجود دارد.
 
وی با بیان این که مواد شیمیایی و شوینده های موجود در مبادی ورودی آب به تصفیه خانه ها، قبل از فیلتراسیون و بر روی سطح آب ایجاد کف می کند که موجب کثیف شدن دیواره فیلترها و افزایش عملیات شست و شوی فیلترها می شود گفت: با استفاده از پمپ سرباره می توان از شست و شوی بیش از حد فیلترها که موجب هدر رفت آب و مصرف زیاد برق می شود، جلوگیری کرد.
۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۰۴
شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان |
تعداد بازدید : ۶۸۱
کد خبر : ۵۴۶
کلیدواژه ها: پمپ سرباره,شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان,احمد محمد شریفی,