آخرین مقالات

کارگران شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران از نمایندگان مجلس خواستند که فریادرس آنها باشند

شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران
کارگران پیمانکاری تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران خواستار تصویب طرح تبدیل وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس شدند.
منابع کارگری در شرکت آب و فاضلاب تهران گفتند: کارگرانی‌که در واحدحفظ و نگهداری و تامین آب و فاضلاب تهران زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کارند، بدنبال تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.
 
این گروه از کارگران، می‌گویند: قرار است موضوع طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس برسی شود؛ به همین دلیل ما کارگران شرکتی آب و فاضلاب انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.
 
به گفته یکی از کارگران آبفای تهران، هدف اصلی این طرح، حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و برقراری عدالت مزدی است. بنابراین سالهاست که کارکنان نهادهای مختلف از جمله آب و فاضلاب تهران از تعدد قراردادهای شغلی و تغییر دستمزدها در یک محیط ثابت انتقاد دارند.
 
او مدعی شد؛ پیمانکاران تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران آب و فاضلاب عمل نکرده و آن‌ها از حداقل‌های مزدی و امنیت شغلی محرومند.
 
این کارگر آب و فاضلاب تهران که روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه) به همراه همکاران خود برای وصول خواسته‌های صنفی به ساختمان شرکت مهندسی آب و فاضلاب مراجعه کرده بودند، در ادامه یادآور شد: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شرکت آب و فاضلاب شهری تهران هستیم اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

پمپاژ
 
وی با یادآوری این نکته که کارگران شرکتی آبفای تهران در واحد تامین آب برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه آب و فاضلاب دچار مشکلاتی همانند شیفت‌های اجباری هستند و از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش و کارانه و سایر خدمات عرفی محروم هستند، افزود: با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقریبا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.
 
این کارگر پیمانی آبفای تهران در پایان گفت: طرح تبدیل وضعیت شغلی که با آینده شغلی هزاران و شاید میلیون‌ها کارگر سر و کار دارد نباید به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود بنابراین خواستار تصویب این طرح مهم ازسوی نمایندگان مجلس هستیم.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱
خبرگزاری ایلنا |
تعداد بازدید : ۱,۲۷۶
کد خبر : ۵۵۹
کلیدواژه ها: شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران,کارگران شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران,