آخرین مقالات

توپی انسداد استوانه ای نرمال و توپی انسداد بای پس دار

توپی انسداد
توپی‌ انسداد استوانه ای جهت انسداد مسیر لوله، تست لوله‌ گذاری، مهار جریان فاضلاب در هنگام تعمیرات، بازرسی، شستشو شبکه فاضلاب بکار می‌رود. از مشخصات عمومی و مزایای توپی‌ انسداد استوانه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات فنی بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در دفتر مرکزی به شماره تلفن های

02166381156
02166381165
02166381176 

 همچنین از طریق واتساپ و یا تماس تلفنی با شماره09122601861( آقای مهندس هرمزی) تماس حاصل فرمائید، پاسخ گوی سوالات شما در این خصوص خواهیم بود.

 



1-
   عاجدار بودن سطح توپی جهت انسداد بیشتر با هر نوع شبکه فاضلاب.

2-   مولتی‌سایز بودن توپی انسداد که با خرید 1 عدد توپی امکان انسداد حداقل 3 الی 4 سایز می‌باشد.

3-   دوطرف توپی انسداد بجای استفاده از فلز از لاستیک فشرده استفاده شده است که در حین استفاده از توپی در هنگام ورود و خروج به داخل منهول، آسیبی نمی‌ رسد.

4-   فشار داخلی هوا توپی حدود 5/1  و 5/2 بار می‌باشد( مطابق با اطلاعات فنی درج شده به روی توپی که گاهی تا 6-10 ویا 16 بار درج شده است). فشار تحملی پشت توپی در جدول‌های اطلاعات فنی مربوط به هر محصول ذکر شده است

5-   توپی‌ انسداد بای پسدار همانند نوع توپی های معمولی جهت انسداد شبکه‌های با نقطع دایره ایی شکل نیز بکار می‌ روند، ولی با این مزیت که اگر در صورت انسداد مسیر ارتفاع سیال انباشته شده در طول زمان انسداد باعث ایجاد شرایط بحرانی (شرایط بحرانی به معنای 1- سرریز شدن فاضلاب در سطح خیابان و 2- بالا رفتن فشار پشت توپی و به طبع بالا رفتن ریسک کار جلوی توپی است) شود و شرایط برای پمپاژ محیا نباشد، می توان از طریق بای پس این نوع توپی فاضلاب را از زیر پای کارگران مشغول کار داخل لوله یا منهول به منهول بعدی برد بدون اینکه ارتفاع سیال بحرانی شود.

ضمناً از مسیر بای پس توپی می توان به اتصال به ورودی پمپ های خودمکش سطح جریان سیال را به حداقل رساند.

کاتالوگ توپی انسداد نرمال
توپی انسداد بای پس دار

در صورت تکان دادن توپی استوانه ایی نرمال و بای پسدار، متوجه قطعه ایی در داخل آن می شوید، این قطعه در فرآیند تولید به وجود می آید و در زمان نصب اتصالات تزریق هوا به داخل توپی رها سازی می شود و مشکلی در کالا و محصول نمی باشد.


 

نکات کاربردی در زمان استفاده توپی انسداد:


      به هیچ عنوان توپی انسداد را بیرون از لوله باد نزنید، در صورت انجام این کار به دلیل مشخص نبودن میزان تزریق هوا و قطر ایجاد شده، پس از تزریق هوا احتمال ترکیدن توپی انسداد خطر جانی و مالی در پی خواهد داشت.

     قبل از استفاده باید از سالم بودن بدنه توپی انسداد و ملزومات کنترل فشار مطمئن شوید.

                                                                                                                       باد زدن توپی انسداد

      از تمیز بودن محل نصب توپی انسداد اطمینان حاصل کنید، چون وجود هر گونه شیء برنده و مواردی که با افزایش فشار داخلی توپی باعث آسیب دیدن بدنه توپی شود ، باعث ترکیدن و ریسک کار کردن با این ابزار را زیاد می کند.

     فشار توپی انسداد باید با استفاده از مانومتر و شیر، تحت کنترل باشد و بسته به نوع توپی مشخصات فشار توپی به کار رود.

      توپی انسداد حتماً باید بطور کامل در داخل لوله قرار گیرد و نباید در زمان اعمال هوای فشرده به داخل توپی قسمتی از آن بیرون از لوله قرار گیرد.

      در هنگام انتـخاب توپی باید توجه داشـت که، سایز داخـل خـط لوله نباید از65% الی70%  ماکزیمم سایز توپی انتخابی بیشتر باشد.

      دمای ­مورد استفاده ­در­ هنگام پر­ بودن توپی از­ هوای­ فشرده نباید ­از حد مجاز آن که بین C °50+ C °10- می­ باشد، فراتر نرود.

      در شرایط PH از توپی های مقاوم به شرایط اسیدی و بازی حتما استفاده شود.

      پس از استفاده از توپی انسداد آنها را با آب و مواد شوینده شسته و خشک کنید و بدور از نور مستقیم آفتاب، دما بین 15-25 درجه سانتیگراد و همچنین با فشار داخلی نرمال بدون تا شدگی و یا افزایش حجم در اثر هوای فشرده نگهدارید.

      پس از قراردادن توپی انسداد در محل مقطع  ورودی انسداد منهول، ویا مسیر های ورودی مقاطعی که تصمیم انسداد را داریم، اقدام به تزریق هوا می کنیم، تزریق هوا را به صورت غیر پیوسته و با صورت قطع و وصل جریان هوا ادامه دهید و طی مراحل کار فشار توپی را از طریق مانومتر تحت کنترل قراردهید، مراحل انسداد از 0.3 بار شروع می شود، که پس از قرارگیری در محل انسداد، فرد نصب کننده توپی باید از محل دور شود، زیرا احتمال خطر در محل دور از نظر نمی باشد، و مراحل تزریق هوا را تا فشار درج شده به روی توپی ادامه دهید(1.5-2.5 بار  (و یا بیشتر) بسته به نوع توپی به کار رفته).

دقت کنید توپی های با اقطار کوچک سریع باد می شوند و در صورت بی دقتی ممکن است بیش از حد با شوند و موجبات حادثه و ترکیدن توپی را در پی داشته باشند.

      پس از اتمام مراحل انسداد و انجام عملیات مربوطه وقتی تصمیم بر خروج توپی انسداد از محل انسداد دارید، ابتدا حجم سیال انباشته شده را در پشت محل انسداد به حداقل برسانید، و با باز کردن شیر ملزومات کنترل فشار متصل به توپی انسداد، هوای داخل توپی را به حداقل برسانید که بعد از کاهش فشار داخلی، توپی به واسطه سیال انباشته شده در مسیر، توپی را از مسیر خارج می کند.

      در طول مدت استفاده هرگز ملزومات کنترل فشار را از توپی جدا نکنید، و در طول مدت انسداد حتما فشار و شرایط را تحت کنترل قراردهید.

قطعات­ جانبی­ :

قطعات­ جانبی­ که ­به ­همراه­ توپی انسداد ­می­ باشد شامل­ شیلنگ ­انعطاف ­پذیر فشار قوی ،شیر­ کنترل جریان، گیج نشانگر فشاراست. قطعات انتخابی نیز شامل تلمبه دستی، برقی و یا پدالی، مانومتر، آداپتور و کیت تعمـیراتی که می توان به همراه استوپر سفارش داد.

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۴۱
سازه های آب فعال |
تعداد بازدید : ۸۷۲
کد خبر : ۵۶۱
کلیدواژه ها: توپی‌ انسداد استوانه ای,توپی انسداد,انسداد مسیر لوله,مهار جریان فاضلاب,شستشو شبکه فاضلاب,منهول,شبکه فاضلاب,توپی انسداد بای پسدار,