مقالات

راهنمای بهره برداری و نگهداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهری - تصفیه ثانویه - نشریه 284

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
  فایلهای مرتبط
راهنمای بهره برداری و نگهداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهری - تصفیه ثانویه  - نشریه 284
تصفیه خانه های فاضلاب شهری ، اغلب به منظور بهبود نسبی کیفیت فاضلاب جمع آوری شده از مراکز جمعیت و بعضاً فاضلاب صنایعی که با فاضلاب شهری مخلوط شده ، ساخته می شوند . کیفیت فاضلاب های تصفیه شده آماده برای دفع یا مصرف مجدد ، طبق ضوابط ویژه مربوط به وضعیت زیست محیطی آب های پذیرنده ، و با توجه به موازین حفظ توسعه پایدار انجام خواهد شد . این کیفیت در ارتباط با عواملی مثل خصوصیاتی مثل منابع آب ، برنامه آمایش سرزمین ، ویژگی های زیست محیطی و سرانجام حفظ کیفیت مطلوبزندگی تغییر می کند .


و از نظر اقتصادی توجیه پذیر است در کشور ما فعلا 3 استاندارد برای حداقل کیفیت پساب تصفیه و تخلیه شده به آبهای سطحی ، زمین و کاربرد در کشاورزی تعریف گردیده است که لازم الاجرا می باشد


ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب ، اغلب با سرمایه گذاری قابل توجه و هزینه بهره برداری چشم گیر همراه است ، بنابراین بهره برداری و نگهداری درست از این تصفیه خانه ها در بازده سرمایه گذاری انجام شده ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است .


در استانداری که پیشرو دارید پس از شرح کوتاهی از هر فرآیند در تصفیه فاضلاب ، بهره برداری متعارف ، دشواری های بهره برداری و کنترل آزمایشگاهی فرآیند ارائه شده ، بلکه کلیه عوامل عمده و مرتبط با بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب بررسی ، و راه کار ها و دستور العمل ویژه ای مشخص شده است .

آخرین مقالات